zaterdag 21 januari 2017

Voorbereiding van De Pelgrimstocht naar Rome

Wat hielt ons bezig in Januari 2017

In zijn wensen voor 2017 oppert André het verlangen om een pelgrimstocht per fiets te ondernemen naar Rome langs de Via Francigena. Een dag later is hij van Willebroek naar Mariekerke gefietst om me duidelijk te maken dat het menens is en dat hij de tocht zou willen laten sponsoren ten bate van de Vlaamse Parkinson Liga. Hij vraagt mij of ik niet een deel van de administratie op mij wil nemen, vooral met het oog op de dagen dat hij onderweg is. Ik ben uitermate blij met het idee terug eens iets nuttigs te kunnen doen.

We beginnen er dan ook meteen aan. In Januari focussen wij vooral op de Sponsors. We schrijven een 20-tal potentiële sponsors aan met een sponsor-brief, variërend van de bakker om de hoek tot grote bedrijven zoals Umicore.

Verder nemen we contact met een VPL-verantwoordelijke 'Lut Moereels' om de nodige steun te hebben van deze organisatie die zich uitsluitend bezig houdt met het welzijn van de Parkinson-patiënten in Vlaanderen. De werking van VPL is volledig gebaseerd op vrijwilligerswerk. Samen stellen we een eerste planning op.

Een aanzet werd gegeven aan een flyer voor de sympathisanten en een persartikel om ons project wereldlijk te maken.

14 mei gaat er al snel zijn en nog zoveel te doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten