woensdag 24 mei 2017

Dag 11 (24 Mei 2017)

Op weg naar Zwitserland (Cully)

Actieve duurtijd: 6u10m
Afstand : 96,7 km (Total 780,5 + 96,7 = 877,2))
Gem.: 15,7 km/u
Hoogtemeters: 1687 m

Over het algemeen ben ik onderweg voor ongeveer 7u. Omstreeks 16 u kijk ik uit naar een overnachtingsplaats, behalve wanneer ik ze op voorhand al bepaald had.

Eens Pontarlier buiten gereden was het van dorp naar dorp steeds hogerop tot in CH bij de douanepost van L'Auberson. Geen douane, geen politie, ... Enkel vliegende brigade maar ik was te onschuldig.

Vanaf het volgende dorp begon de beklimming van de col l'Aiguillon. Een lange maar geen steile col. Wel wat mist gehad, koeien die de weg blokkeerden, maar gelukkig hadden ze een vers spoor achtergelaten.

Eens voorbij de top volgde een afdaling van ongeveer 12 km tot in de grote vallei tussen Lausanne en Yverdon, of tussen Lac Leman en Lac Neuchatel.

In de vallei zelf heb ik niet lang vertoefd. Wel op de zijwanden zodat de hoofdbanen in de verte nog te zien waren. Ze hebben trouwens een vrij goed fietspaden net, allemaal aangegeven met nummers, afstanden, bestemmingen.

Ook hier is morgen een feestdag, en rond dit meer is er 4 dagen een wedstrijd onder fanfares. Overal zie ik feesttenten, bierkranen, tafels en stoelen, ...

Tot aan de grens Ch - It (de top van de col van de grote Sint Bernard) vanaf Cully nog 115,5 km.
Bovenop de grote Sint Bernard zijn we ook halverwege. Vandaar 950 km naar Rome.
Misschien eerst nog een keer rusten in CH ?

Fort van Joux
De zon is al op om 8:30 's morgens
Weg verspert
Vers spoor!!!
De douane-post van L'Auberson (Frankrijk-Zwitserland)
Umicore gaat internationaal
Als je het maar weet!!!
De eerste col in Zwitserland
Mooie fietspaden in Zwitserland
De kathedraal van Lausanne
Het meer van Leman
Zicht vanuit de kamer te Cully
Partyboot vertrekt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten