dinsdag 30 mei 2017

Dag 17 (30 Mei 2017)

Van Piacenza naar Sivizzano

Aktieve duurtijd:  4u43m
Afstand 90,1 km (Totaal 1281 + 90,1 = 1371,1)
Gem.: 19,1 km/u
Hoogtemeters:  612 m

Al snel had ik 51 km gefietst op het laatste platte stuk van Piacenza tot Fidenza. De eerste 10 km was op een te drukke baan, maar gelukkig kwamen daarna alleen maar kleine baantjes. De zogenaamde Strada Regionale (SR op de kaarten). Daarnaast bestaan er ook Strada Provinciale (SP) en Strada Statale (SS). En uiteraard de autostrades. Vandaag heeft de GPS mij geen Strada Bianca (gravel) voorgeschoteld.

Vanaf Fidenza is het heuvelachtig en gaan we de  doorsteek maken van oost naar West over het "Appennino" gebergte. De hoogste top is de Passo della cisa met 1.041 hoogte.

Onderweg lijkt het wel of ieder gehucht heeft zijn eigen kerk. Of een klooster ? Ook heel veel cascina's , wat grote boerderijen zijn met heel veel bijgebouwen en torentjes.

Spijtig dat ik vandaag weer dode dieren langs de weg zag liggen. Je kan ze zelfs ruiken, alhoewel de grote varkensstallen in de omgeving ook van ver met de neus zijn waar te nemen.

Vanaf mijn slaapplaats hier in Sivizzano, is het nog 31 km tot de Passo della cisa . Na deze col zitten we dan in Toscane.

In het klooster waar ik nu als enige , verblijf, is er een keuken om zelf te koken. Ik heb echter met de bar achter de hoek, afgesproken om 19u30. Ik kan daar dan iets eenvoudig eten. Ook morgenvroeg zal ik in dezelfde bar  ontbijten. Hier in het klooster moet ik ten laatste om 8u buiten.

Mijn was is gedaan en na 1 u kurkdroog. Als de Italianen zelf zeggen dat het warm is, kan ik dat alleen beamen. Op de middag was het bloedheet. Ik slaap gelukkig in een soort kelder waar het heerlijk koel is.

 Sivizzano klooster
 Brug over de Taro in Fornovo
 Fidenza centrum
 Fidenza stadhuis
 Slaapzaal
 Sivizzano klooster
 Kerk? Klooster ?
Stilte in de kerk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten