maandag 15 mei 2017

Dag 2 (15 Mei 2017)

Na het ontbijt in de abdij te Leuven vertrokken richting Leffe.

Actieve duurtijd: 5u12m
Afstand : 88,8 km (Totaal 88,8 + 33,9 = 122,7)
Gem.: 17,1 km/u
Hoogtemeters: 717 m

Weer: perfect , zon en geen regen. Wind hoofdzakelijk vanuit het zuiden

Parcours:
Leuven-Namen-Dinant-Leffe

De eerste 20 km heb ik echt in het veld gezeten. Ik had op de gps een route gevraagd naar Dinant, via toerfietsen en onverharde wegen. Amazing, eerst een stuk kasseien waar Parijs- Roubaix jaloers op is en daarna Holle wegen zoals in Kasterlee maar met 1 m gras. Gevolg, en maar jammeren van "dat kan toch niet" zoals eigenlijk ook in 2011.

Daarna gps aangepast en onverharde wegen NIET toegelaten. Na 2 km kom ik op de Ravel route met 34 km fietsen naar Namen via geasfalteerde spoorweg. Onderweg enkele slaapplaatsen gepasseerd die ik nog herkende. Ook een babbeltje gedaan met Hollandse pelgrim op weg naar Santiago.

Zit ik daar op in mijn gemak een Leffe te drinken, vraagt een koppel of het niet stoort dat zij een sigaretje roken aan het tafeltje naast mij. Geen probleem, maar geen wifi te vinden.
Blijkt dat het koppel een dochter heeft die nu in Gent woont, en de vader van de dame had op jonge leeftijd Parkinson. Als ik hun vertel dat ik rij om geld in te zamelen, gaan de geldbeugels open. Zij kennen de rekening nu van VPL, en afwachten dan maar.

Na het vesper zit er bij het avondeten naast mij een priester, die zelf een remedie volgt om Parkinson en Alzheimer preventief te voorkomen.
Hij volgt de werkwijze van een zekere professeur Joyeux die op basis van Marokkaanse olijfolie deze ziekten kan indijken.
Hij verwees enkele keren naar het internet: dus kijk maar eens. Wat niet baat, niet schaad.

Ik zal goed slapen denk ik, helemaal alleen in pas gerenoveerde kamers , 30 meter buiten het abdij gebouw.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten