zondag 21 mei 2017

Dag 8 (21 Mei 2017)

Toegekomen vanuit Clairvaux te Langres

Actieve duurtijd: 5u36m
Afstand : 104,3 km (Totaal 519,3 + 104,3 = 623,6)
Gem.: 18,6 km/u
Hoogtemeters: 1427 m

Weer: Zonnig en niet te warm

Fietsen op zondag betekent geen winkels open en vanaf de middag eigenlijk alles gesloten.
Er is wel altijd veel te bewonderen onderweg.

Vik, Op de foto met het veld vol geel koolzaad zitten 2 herten : waar ?
Nand, Je bent net terug van Parijs. Wat staat er op die pilaar met de haan bovenop ?
Merel, Op de foto met de school: welke school is dat en voor wie ?
Tuur, Op die foto met dat groen gewas en witte bloemen: welke groenten zijn dat ?
Giel,Die grote gele bloem , hoe noemt die ?

Morgen rijden we verder naar Besançon en waarschijnlijk nog verder.

Dikke kussen

Dit weekend werd hier een tentoonstelling gehouden van de VF.
Ik ga daarnaar toe en er hangen eigenlijk alleen maar schilderijen die door verschillenden werden gemaakt.
Ik vraag aan de dame in de expo waar ik kan overnachten want alles is dicht. Geen probleem zegt ze. Ik heb de sleutel van de grote de groups. OK geregeld.
Na een uurtje komt er een dame van de gemeente aan kloppen: dat kan niet, dat mag niet, ... Identiteitskaart laten zien ... je suis pelerin, fatigué, j'ai faim,… Na een tijdje kan ik dan toch blijven. Alles ok. Voor een keer. Kost 14 euro.

Fiere Boeren
Mooi!
Knappe beesten
Waar zit het hert?
Verzamelen op het plein
We gedenken!
Lac du mouche
Langres
Langres centrum
?
?

3 opmerkingen:

  1. Dag paps,

    Ik denk dat het erwtjes zijn

    Groetjes tuur

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag paps,
    de hertjes zitten verstopt in de bosjes / bomen.
    groetjes, Vik

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dag paps,
    de school is de gemeentelijke kleuterschool, aan de ene kant voor meisjes (links) en aan de andere kant voor jongens (rechts)
    groetjes, Merel x

    BeantwoordenVerwijderen