woensdag 17 mei 2017

Dag 4 (17 Mei 2017)

Vertrokken in de richting van Reims (F)

Actieve duurtijd:
Afstand : 100,9 km (Totaal 206,4 + 100,9 = 307,3)
Gem.:
Hoogtemeters: 999 m

Weer: Te warm

Parcours: Renwez-Reims

Vandaag een ganse dag met tegenwind van dorp naar dorp gereden met wijdse landschappen en allerlei jong gewas. Ook enkele herten gezien op 50 m van de baan.

Rond 15u30 aangekomen aan de kathedraal en verwelkomt door de vrijwilligers die de pelgrims opvangen en informeren

Ik slaap nu in het CIS (Centre International de Sejours), een groot congrescentrum met 2 bedden voor pelgrims.

Warm op dat pleintje voor de kathedraal (31°C), het biertje was wel heerlijk koud.

De reden dat ik hier in het CIS slaap, is op aanraden van het onthaal in de kathedraal. De VF begint immers op 50 m hiervandaan aan de oevers van een kanaal, richting Chalons-en-champagne. Gemakkelijker kan niet.

De 100,91 km van vandaag leken vlotter te gaan dan gisteren.

Vandaag was erg heuvelend, gisteren daarentegen moest ik eerst weg uit het dal van de Maas, met enkele lange en steile klimmen.

Ons Auke heeft dan dikwijls aan de bel getrokken (allez denkbeeldig toch).
Vik en Nand hebben goed aangemoedigd, Merel herinnerde mij eraan goed te drinken overdag, en Tuur en Giel duwden mij precies omhoog (niks forceren paps, ge hebt alle tijd).





1 opmerking:

  1. André, proficiat je kan nu beginnen aan de echte VF. Denk er aan: pelgrims drinken geen bier, alleen water of wijn! Ik was daarstraks waarschijnlijk in de buurt van je thuis-basis (opnieuw conditie opbouwen in Blaasveldbroek.

    BeantwoordenVerwijderen